Vanliga frågor/FAQ


Vad ska jag göra om jag glömt lösenord och/eller användarnamn?

Svar: För att få reda på dina inloggnings-uppgifter klicka här.

Vad kan jag göra om jag inte fått min beställning?

Svar: Kontakta ditt lokala utlämningsställe. Ditt kuvert har kanske inte kunnat delas ut p.g.a dess storlek eller har utlämningsavin kommit bort bland övrig post. Om dina bilder inte finns på ditt utlämningsställe ta kontakt med oss via mail så återkommer vi till dig inom ett par timmar.

Vilken typ av fotopapper använder Klarinders?

Svar? Klarinders kopierar dina bilder på Fuji Crystal Archive och Kodak portra foto-papper. Ett papper som håller högsta klass vad gäller färgåtergivning och beständighet.

Vad finns det för betalningssätt?

Svar: Du kan välja att betala med kreditkort eller att vi skickar dina bilder mot faktura (faktureringsavgift 19:-).

Hur gör jag om jag vill hävda en reklamation?

Svar: Kontakta oss på Klarinders via telefon 0415-10074 eller mail  info@klarinders.se senast inom 14 dagar för att få reklamationen godkänd. När du fått reklamationen godkänd sänder du tillbaks dina bilder med en medföljande skadeanmälan eller felanmälan.

Hur kontaktar jag Klarinders?

Svar: Kontakta oss via mail på info@klarinders.se